Śliwkowe przykazania żywieniowe

1. Czytaj etykiety na produktach, które kupujesz, aby wiedzieć z czego tyjesz 😉

2. Nie jedz produktów słodzonych i napojów gazowanych

3. Nie jedz produktów mącznych lub ogranicz do ilości śladowych (białe pieczywo zabronione)

4. Nie jedz produktów wysoko przetworzonych

5. Nie jedz produktów z wysoką zawartością skrobi lub ogranicz do ilości śladowych

6. Jedz mniejsze porcje, a częściej (co 3,5 – 4,5 godziny, nie częściej i nie rzadziej)

7. Jedz śniadanie i nie pomijaj posiłków

8. Ograniczaj spożycie potraw smażonych

9. Ograniczaj spożycie mięsa wieprzowego (jeżeli jesz dużo) i jedz ryby przynajmniej raz w tygodniu (żadnych mrożonych wynalazków)

10. Jedz więcej warzyw, owoców, nasion i orzechów zachowując umiar i zdrowy rozsądek

11. Jedz posiłki zróżnicowane i zbilansowane przyrządzone samodzielnie

12. Pij przynajmniej 1,5 l wody niegazowanej dziennie

13. Kupuj produkty sezonowe (najlepiej od małych lokalnych producentów)

2 comments

  1. Daszka pisze:

    Ja tam i tak nie lubię, ale z ciekawości – oświeć mnie o co chodzi z wieprzowiną? :)

    • Ślifka pisze:

      Przykazania powstały na podstawie analizy naszych błędów żywieniowych. Okazało się, że jemy za dużo mięsa wieprzowego zapominając o innych rodzajach. A patrząc co je przeciętny Polak, to można wysnuć wniosek, że poza kurczakiem i wieprzowiną nie istnieją inne gatunki mięsa. Pamiętajmy, że dieta ma być zróżnicowana i zbilansowana. Chodzi również o to, aby spożywać więcej tłuszczów nienasyconych i ograniczać tłuszcze nasycone, których wieprzowina ma dość dużo.
      Ostrożnie z wieprzowiną

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.